16:54 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالاهای اساسی

چرا نیروگاه‌ها فیوز پروندند؟
ریشه تمامی مشکلات اقتصادی صنعت برق تفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق است و مهم‌ترین عامل کاهش سرمایه‌گذاری در این صنعت، عدم پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده طبق قانون حمایت از صنعت برق است.
فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی، خط مقدم استفاده از لغو تحریم ها
تجربه اجرای برجام نشان دهنده این است که بیشترین تأثیر لغو تحریم ها در بخش انرژی کشور رقم می خورد بنابراین چنانچه احیای برجام به مرحله اجرا برسد به طور حتم این بخش در خط مقدم استفاده از لغو تحریم قرار می گیرد.
تبعات مصوبه جنجالی افزایش نرخ ارز در حقوق ورودی
نماد برتر- معاون فنی گمرک ایران ضمن اعلام موانع و عوامل ایستایی در ترخیص اقلام مرتبط با تولید از گمرک بر افزایش هزینه واردات این کالاها تاکید کرد و گفت که در نتیجه مصوبه قانون بودجه مبنی بر تغییر مبنای محاسباتی نرخ ارز در حقوق ورودی ، افزایش قابل توجه هزینه واردات مواد اولیه تولید اتفاق می افتد که رسیدگی به این موضوع ضروری است.
گویی در حال حاضر ارزان است
نماد برتر - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران وعده داد قیمت مرغ متعادل شود، میوه گران نشود و از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین سازمان صمت استان تهران، اتحادیه باغداران دماوند و اتحادیه بارفروشان تهران با حداقل سود و از طریق شبکه‌ای توزیع و اعضاء اتحادیه خبر داد.
دپو در گمرک؛ کمبود در شهر
نماد برتر - طبق تازه ترین گزارش از وضعیت کالاهای وارداتی در حال حاضر حدود ۸.۳ میلیون تن کالا در گمرک و بنادر موجود است که ۴.۹ میلیون تن آن را کالاهای اساسی تشکیل می دهد.
تجارت ۵۸.۷ میلیارد دلاری ایران در ۱۰ ماه گذشته و آمار صادرات و واردات
نماد برتر- سخنگوی گمرک از تجارت ۵۸.۷ میلیارد دلاری ایران در ۱۰ ماه سال جاری خبر داد که سهم صادرات و واردات با ۹۴.۵ و ۲۸.۲ میلیون تن، ۲۸ و ۳۰.۶ میلیارد دلار بوده است.
برنامه‌های تأمین و توزیع کالاهای اساسی تصویب شد
در دویست و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، گزارش «وضعیت تأمین و توزیع کالاهای اساسی و ضروری مردم در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ و برنامه سال ۱۴۰۰» ارائه شد.
روز عالی بورسهای جهان
نماد برتر- بیشتر شاخصهای مهم بورسی با صعود محسوس بسته شدند.
مقایسه وضعیت بورس و بازارهای موازی در آینده
نماد برتر- رئیس هیئت مدیره بورس تهران، با اشاره به گزارش های مثبت ۹ ماهه شرکت ها، اظهار کرد: این گزارش‌ها حاکی از روند درآمدی رو به رشد و تکرار شونده دارند و باید گفت در افق بلندمدت بازار سرمایه بهتر از بازارهای موازی خواهد بود.
دولت تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ نگرفته است
نماد برتر- درحالی دولت طی هفته جاری لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس تقدیم خواهد کرد که رئیس کل بانک مرکزی از عدم تغییر ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالاهای اساسی در این اصلاحیه خبر داد.
از وال استریت تا شانگهای؛ ریزش ادامه دارد
نماد برتر - همه شاخص های مهم بورس آمریکا دچار ریزش شدند.
برنامه‌های دولت برای تقویت بازار سرمایه
نماد برتر- ستاد هماهنگی اقتصادی دولت امروز سه شنبه در دویست و یکمین جلسه خود به ریاست حسن روحانی، موضوع لایحه بودجه سال آینده کل کشور و همچنین طرح‌ها و برنامه‌های دولت را برای تقویت بازار سرمایه بررسی کرد.
توجیه همتی از اثر دو عامل موثر در نرخ تورم / افزایش دو برابری صادرات نفت
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی، تورم فعلی را ناشی از محدودیت عرضه ارز و انباشت نقدینگی دانست و گفت: صادرات نفت نسبت به 5 ماه گذشته بیش از دو برابر شده است .
نحوه انتخاب رئیس سازمان بورس در مجلس بررسی می‌شود
نماد برتر- کمیسیون اقتصادی مجلس طی هفته جاری به بررسی نحوه رعایت موازین قانونی در انتخاب رئیس سازمان بورس می‌پردازد.
تقویت پول ملی هدف‌گذاری لایحه بودجه است/ تغییر شاکله بودجه پذیرفتنی نیست
نماد برتر- در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارش کارشناسی از تغییرات انجام شده در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و آثار افزایش ارقام بودجه بر معیشت مردم و آثار تورمی آن بر کالاهای ضروری ارائه کرد.